دارالاکرامِ گرگان اولین کارگاه هوشِ هیجانی کودک و نوجوان را برگزار کرد

دارالاکرام گرگان، حامی آموزش و تحصیل کودکان و نوجوانان در معرض خطر ترک تحصیل، برای دانش‌آموزانِ بورسیه‌شده‌ی خود اولین کارگاه هوش هیجانی را برگزار کرد. این کارگاه در روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، با حضور افسانه رحیمیان، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و درمانگر کودک و نوجوان و ۵ نفر از دانش‌آموزان موسسه برگزار شد. در این کارگاه، رحیمیان از مهارت مهم خودآگاهی صحبت کرد و به صورت داستان و بازی‌های مفهومی این مهارت بسیار مهم را آموزش داد. در پایان جلسه نیز وی به طرح پرسش‌هایی پرداخت تا از انتقال صحیح مطالبِ مطرح‌شده در جلسه و یادگیری  دانش‌آموزان اطمینان حاصل کند.

دارالاکرامِ گرگان سومین کارگاه آموزش درس ریاضی را در سال جدید برگزار کرد

دارالاکرام گرگان، حامی آموزش و تحصیل کودکان و نوجوانان در معرض خطر ترک تحصیل، برای دانش‌آموزانِ بورسیه‌شده‌ی خود سومین کارگاه آموزش ریاضی را برگزار کرد.

این کارگاه، در ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در محل شعبه گرگان و با حضور مهندس کیوان سلیمانیان و ۴ نفر از دانش‌آموزان دارالاکرام تشکیل شد.
هدف از برگزاری این کارگاه، آموزش درس ریاضی به دانش‌آموزان پایه متوسطه اول و دوم به منظور آمادگی در ایام امتحانات، طرح نمونه سوالات امتحانی، رفع اشکالات دانش‌آموزان و پاسخ به سوالات آنها بود.

برآورده کردن آرزوی کودکان نیازمند

در این دریای مشکلات متنوع که متاسفانه بیماری های خاص، بدهی های مالی، بی کاری و … جزء غیر قابل انکار آن هستند و افراد زیادی بخاطر دیه های غیر عمد با مبالغ بسیار کم در حبس به سر می برند، شاید به سختی قسمتی از خیرات و حمایت مردم عزیز به کودکان نیازمند برسد. جایی که انسان های بزرگ آینده در جسم کوچک خود آرزوهایی ناچیز که حق هر کودکی است را در سر دارند. می شود با کنار هم بودن و همراهی کردن خیریه حتی با مبالغ بسیار ناچیز و کم از این کودکان حمایت کرد و جوانه امید را در دل آنها کاشت تا سالها بعد با رشد آنان این جوانه ها به درخت های بالغی تبدیل شوند که سبب ایجاد جامعه ای شاد و پویا گردند، به دور از هرگونه حسرت، استرس و عقده های فروخورده. بر آنیم که با همراهی قلب های بزرگ شما، تلاش کنیم تا برآورده کردن آرزوی کودکان نیازمند میسر شود.

آرزوهایی که در دسترس همه هست

وقتی از هر کدام از ما بپرسند آرزویمان چیست، مطمئنا مواردی منحصر به فرد و خاص را بیان می کنیم که رسیدن به آنها ویژه و محدود است. اما در همین شرایط ساده ترین وسایل شخصی، خورد و خوراک، پوشاک، وسایل بازی، وسایل دیجیتال و … برای کودکانی زیبا در این شهر تبدیل به آرزو شده اند. شاید عجیب باشد اینکه درک کنیم یک سفر و اردوی یک روزه ساده با اتوبوس به پارکهای تهران، به فضاهای اطراف شهر، دیدن خیابان ها و … جزیی از این آرزوهاست.

همچنین بخوانید : اهدای کتاب به دانش آموزان نیازمندان توسط خیریه دارالاکرام

در جای دیگری کودک نیازمند آرزوی خود را داشتن کفشی قرمز بیان کرد، یک جفت کفش قرمز کودکانه.

آرزوی دل این کودکان آنقدر کوچک و زیبا و صادقانه است که گاهی با یک موسیقی، یک دور همی، یک بازی دسته جمعی هم برآورده می شود. امور روزانه ای که در دسترس همه هست و برای کودکان نیازمند آرزوی محال شده اند.

چرا اینجاییم و می خواهیم شما کنارمان باشید

در این خیریه دست از برداشتن سنگ های بزرگ کشیده ایم، سنگ بزرگ را همین کودکان زیبا در آینده خواهند برداشت. سنگ هایی چون پیشرفت، موفقیت، سلامتی اجتماعی و فرهنگی جامعه و … فقط کافی است که بدون حسرت و کمبودی آزادانه و رها بزرگ شوند.

همچنین بخوانید : شرایط خیریه ها برای کودکان بی سرپرست

اینجاییم تا با کمک شما بتوانیم خشت خشت کودکی این بچه ها را کنارهم بگذاریم و قلب های بزرگشان را شاد کنیم.

تا امروز همینطور بوده و خدا را شاکریم که سربلند حمایت و همراهی شما عزیزان را داشته ایم و در این مسیر حتی با شرایط سخت کنونی همچنان امیدوارانه تلاش می کنیم و می دانیم که شما نیز با ما خواهید ماند و از ذوق این کودکان خستگی زندگی را از تن بیرون می کنید.

شاید کودکی که آرزویش داشتن لباس عید بود و عید را با آن لباس خندید، سهم خوشبختی ما از زندگی باشد.

عیدی به کودکان نیازمند توسط خیریه بیرجند

عیدی به کودکان نیازمند توسط خیریه بیرجند

عیدی به کودکان نیازمند توسط خیریه مهر

عیدی به کودکان نیازمند توسط خیریه مهر

عیدی به کودکان نیازمند توسط خیریه گرگان

عیدی به کودکان نیازمند توسط خیریه گرگان

تا زمانی که انسانیت هست می شود ادامه داد

ادامه دادن به چه امیدی؟ به امید اینکه پیر شویم و یک دنیا مشکلات جسمی و روحی کنارمان باشد و یا شاد و سر زنده از دیدن موفقیت این کودکان سرخوش باشیم و بدانیم جزیی از این مسیر بودیم. کودکانی که کمترین حقشان از زندگی داشتن یک کودکی معمولی مانند هر کدام از فرزندان ماست و باید از نگرانی درمورد هزینه های زندگی و کار به دور باشند. در این وضعیت است که می توان به آینده امیدوار بود و انتظار داشته باشیم جامعه ای سالم و همراه جهت کمک به همنوع ایجاد کنیم.

چطور می توانیم در برآورده کردن آرزوهای کودکان سهیم باشیم؟

آنقدر دنیای این کودکان ساده و صمیمی است که با کوچکترین حضور معنوی و مادی می توان به برآورده شدن آرزوهای آنها کمک کرد. از حضور افراد شناخته شده، بازیگران، ورزشکاران و … در جمع آنها گرفته تا انجام بازی های دسته جمعی، پرداخت هزینه های روزانه، کمک به خرید وسایل مورد نیاز کودکان، وسایل بازی، وسایل تفریحی و …

از عید نوروز گذشته برایتان بگوییم که برخی از کودکان آرزویشان داشتن لباس نو بود. برخی داشتن یک عروسک، یک دوچرخه کوچک، یک تشک و پتوی مناسب و تمیز برای خواب کودکانه و …

این آرزوها خیلی قابل دسترسی هستند و برای خیلی از کودکان فراهم شده است. با حضور بیشتر شما عزیزان این توانایی خواهد بود که تعداد کودکانی که به آرزویشان می رسند بیشتر و بیشتر شوند.

به این فکر کنید که حتی یک کودک با تاثیر کمک مادی یا معنوی شما آرزوی کودکانه اش برآورده شده باشد. بی نظیر است.

با چه مقدار هزینه می توانیم آرزوی کودکان نیازمند را برآورده کنیم؟

با کمترین عددی که می توان در این شرایط اقتصادی به آن فکر کرد. عددی که کاملا از دید خیلی افراد ارزش زیادی در زندگی شخصی خودشان ندارد. اما قطره قطره خوبی های شما جمع می شود و دریایی از آرزوهای کودکان این سرزمین برآورده می شود. با این قطره های کوچک اما سرشار از خیرخواهی و حس خوب، کودکان سرزمینمان خواهند خندید.

پس نبود مبلغ زیاد اصلا مانعی برای همراهی نشود، بدانید هر هزار تومان همراهی شما قرار است در تعداد بالایی اتفاق بیافتد و وقتی جمع شود، زیباترین اتفاق ممکن می افتد.

کودکی در آرزوهایش رفتن به مدرسه را عنوان کرد جایی که شاید بتواند برای مادرش کتاب بخواند.

می شود از برآورده شدن آرزوهای کودکان نیازمند با خبر شویم؟

خیلی از خیرین علاقه مند پیگیری از وضعیت کودکان هستند. در این خیریه به صورت شفاف و با ارائه مستندات تمام گزارشات مربوط به کمک ها و برنامه های مردمی ارائه می شود و می توانید از ابتدا تا انتها در مورد نتیجه برآورده شدن آرزوی کودکان با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید » اهداء گوشی و لپ تاپ به دانش آموزان نیازمند

این حق همراهان خیریه است که با عشق شادی کودکان را ببینند و بدانند حضور سبز و زیبای آنها چه تاثیری بر زندگی این کودکان گذاشته است.

برای دسترسی به گزارشات خیریه می توانید به صورت حضوری و غیر حضوری از طریق سامانه پیگیری نمایید و همچنین تمام برنامه ها بر روی خروجی سایت قرار داده می شود.

کودکان نیازمند چطور شناسایی می شوند تا آرزویشان برآورده شود؟

مسئولین خیریه در کنار افراد و تیم هایی که به صورت خودجوش و خیرخواهانه همراهی می کنند از طریق پیگیری ها، مشاهدات، استعلام های ارگانی، گزارشات مردمی و … سعی بر آن دارند که پوشش حداکثری را برای کودکان نیازمند ایجاد کنند. به طوری که محدود به شهر و استان خاص نباشد و در قدم های بزرگتر به صورت کشوری همراه کودکان سرزمینمان باشیم. شاید روزی برسد که مرزها فقط برای سیاست باشد و همراه کودکان جهان با هر نژاد و فرهنگی لبخند بزنیم.

آنجا شاید بگوییم ما هم در این رسالت بودیم و لبخند همگی شما همراهان نشان از رضایت حضورتان باشد.

مادران شوش در آیین شکرگزاری شرکت کردند

دارالاکرام شوش، حامی دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، برای ایجاد انگیزه در مادران دانش‌آموزان بورسیه‌شده‌ی خود، آیین شکرگزاری برگزار کرد.
در این جلسه‌ی آیینی که شانزدهم فروردین ماه برگزار شد، راه‌های رسیدن به اعتماد به نفس بالا، شجاعت، عزت نفس، غلبه بر ترس و … مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
این جلسه با حضور ۴ نفر از مادران و در محل موسسه برگزار شد.
دارالاکرام شوش، علاوه بر عمل به ماموریت اصلی خود یعنی واریز بورسیه‌ی تحصیلی، با ارائه‌ی خدمات پنجگانه در حوزه‌های سلامت؛ معیشت؛ کارآفرینی؛ روانشناسی و فرهنگ، هنر و ورزش نیز در کنار دانش‌آموزان بورسیه‌شده و خانواده‌های ایشان است تا مسیر آموزش برای آنها هموار شود و از این طریق به شهروندانی دانا و توانا تبدیل شوند.

۳۵ نفر از دانش‌آموزان شوش بسته‌ی معیشتی دریافت کردند

دارالاکرام شوش، حامی تحصیل دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، با کمک یکی از همیاران این موسسه، توانست با اهدای ۳۵ بسته‌ی معیشتی به ارزش ۱۴ میلیون تومان، رنگی دوباره به سفره‌های دانش‌آموزان ببخشد.
تامین نیازهای معیشتی دانش‌آموزان بورسیه‌شده در کنار واریز بورسیه‌ی تحصیلی، یکی از راه‌های حضور در کنار دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان است.
سلامت؛ کارآفرینی؛ روانشناسی و فرهنگ، هنر و ورزش نیز حوزه‌های حمایتی دیگر این موسسه‌ی مردم‌نهاد هستند.

رویای محمدجواد رنگِ واقعیت به خود گرفت

 شیرین‌ترین لحظه زندگی، لحظه‌ایست که درخت تلاش و جدیت یک خانواده به ثمر می‌نشیند، فرزند خانواده به آرزویش دست می‌یابد و در کسب‌وکار مورد علاقه‌اش مشغول به کار می‌شود.

محمدجواد، دانش‌آموز پرتلاش دارالاکرام که اکنون ۱۸ سال دارد و ۵ سال از عضویتش در دارالاکرام می‌گذرد، امسال موفق به کسب مدرک دیپلم شد.

پس از ماه‌ها تلاش و پشتکار، محمدجواد با حمایت مرضیه واثقی، مدیر دارالاکرام جهرم، موفق به دریافت وام اشتغال به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان شد تا بتواند کسب‌و‌کار خود را در یکی از پاساژهای واقع در جهرم و در زمینه فروش پوشاک پسرانه راه‌اندازی کند.

در ۵ فروردین ۱۴۰۳، مدیران دارالاکرامِ جهرم با حضور در مراسم افتتاحیه، به محمدجواد تبریک گفتند و وی نیز از حمایت‌های بی‌دریغ و مشاوره‌هایی که در طول سال‌های عضویتش در این موسسه دریافت کرده‌است، قدردانی کرد.

همچنین، وی اعلام کرد که بخشی از درآمد خود را به دانش‌آموزان موسسه اهدا خواهد کرد تا از این طریق از کسانی که شرایط مشابه او را دارند حمایت کند و آنها نیز بتوانند رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند.

دارالاکرام جهرم علاوه بر واریز بورسیه‌ی تحصیلی با ارائه‌ی خدمات پنجگانه در حوزه‌های معیشت؛ سلامت؛ کارآفرینی؛ روانشناسی و ورزش، فرهنگ و هنر در کنار ۵۵۶ دانش‌آموز بورسیه‌شده و خانواده‌های ایشان است‌.

دانش‌آموزان جهرم یک میلیون و صد بسته‌ی معیشتی در دو نوبت دریافت کردند

 دارالاکرام جهرم، علاوه بر واریز عیدانه‌ی نقدی برای ۵۵۰ دانش‌آموز بورسیه‌ شده در این مؤسسه، به خانواده‌های این دانش‌آموزان نیز بسته‌های معیشتی تقدیم کرد.
این بسته‌های معیشتی که در ۲ مرحله تهیه و توزیع شد، شامل برنج، عسل، گوشت و انواع حبوبات بوده است.
مرحله‌ی اول توزیع بسته‌های معیشتی در اسفندماه ۱۴۰۲ به مناسبت ماه مبارک رمضان، انجام شد که هر بسته هفتصد و پنجاه هزار تومان هزینه برداشته است.
در مرحله‌ی دوم که در فروردین ماه اجرا شد، به هر خانواده بسته‌ای به هزینه پانصد و پنجاه هزار تومان تقدیم گردید.
دارالاکرام جهرم تهیه و توزیع این بسته‌های معیشتی در میان خانواده‌ها و نیز واریز عیدانه‌ی نقدی برای دانش‌آموزان را با همکاری ستاد مرکزی و مشارکت نیکوکاران داخل و خارج ایران و از طریق کمپین ما حافظان بهاریم اجرا کرده است.

دانش‌آموزان زاهدان دارای پرونده‌ی سلامت شدند

پرونده سلامت

 

دارالاکرام زاهدان، حامی دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، برای ۳۸۹ دانش‌آموز بورسیه‌شده در این شعبه پرونده‌ی سلامت تشکیل داد.
دارالاکرام زاهدان با اعلام این خبر، گفت: با توجه به برگزاری جلسه‌ای از سوی مدیر این شعبه از دارالاکرام، علی زارعی با دبیر بسیج جامع پزشکی و علوم پزشکی زاهدان، دکتر نادر میری، مقرر شد برای تمامی دانش‌آموزان دارالاکرام زاهدان پرونده‌ی سلامت تشکیل شود و همه‌ی دانش‌آموزان بورسیه‌شده در دارالاکرام زاهدان با حضور در کلینیک دندانپزشکی قائم، از خدمات رایگان این مرکز بهره‌مند شوند.
بر اساس این توافق، دانش‌آموزان به مدت یک سال، می‌توانند از تمامی خدمات سلامت این مرکز به طور رایگان استفاده کنند.
اعتبار این تفاهمنامه‌ی یک ساله قابل تمدید از سوی طرفین است.

دارالاکرام مُهر در جشنواره بومیِ مٌهر ماندگار شرکت کرد

دارالاکرام مهر، حامی دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، در راستای اجرای طرح یکپارچه‌ و سراسری کارآفرینی مادران دانا و توانا، در جشنواره‌ی بومی مٌهر ماندگار شرکت کرد. دارالاکرام مهر با اعلام این خبر، گفت: مادران و دانش‌آموزان توانمند در دارالاکرامِ مهر با شرکت در این جشنواره، محصولات خود را به فروش رساندند.
در این بازارچه که به مدت ٣ روز در پارک‌شهر مهر برگزار شد، ۲ نفر از مادران و دانش‌آموزان کسب و کار برای عرضه و فروش محصولات خود از قبیل صنایع دستی، حصیربافی، سبدبافی عروسک‌سازی، جاکلیدی عروسکی و … حضور داشتند.
این جشنواره تا ساعات پایانی شب ادامه داشت و تعدادی از همیاران، مددکاران و عموم مردم و برخی مسئولان در آن حاضر شدند و از محصولات عرضه‌شده در این جشنواره دیدن و خریداری کردند.

دارالاکرام بیش از ۷ میلیارد تومان عیدانه به دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل اختصاص داد

دارالاکرام، حامی آموزش بیش از ۷۳۰۰ دانش‌آموز در معرض خطر ترک تحصیل، در آستانه‌ی عید نوروز، بیش از ۷ میلیارد تومان به دانش‌آموزان عضو این موسسه اختصاص داد.

دارالاکرام، مطابق آیین هر ساله‌ی خود، در آستانه‌ی عید نوروز، کمپین تهیه‌ی عیدانه برای جامعه‌ی هدف خود را برگزار کرد؛ این کمپین که در آستانه‌ی بهار ۱۴۰۳ با عنوان «ما حافظان بهاریم» برگزار شد، از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ تا پایان ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا شد و از طریق سامانه‌ی آنلاین به مهربانی و سایر شبکه‌های اجتماعی این موسسه، امکان مشارکت همگانی را فراهم کرد؛ به طوری که علاوه بر حامیان، بانیان و همیاران دارالاکرام، سایر نیکوکاران نیز امکان حضور در این کمپین را یافتند.

با توجه به بازه زمانی برگزاری این کمپین و همزمانی آن با بهار طبیعت و بهار معنویت (نوروز ایرانی و ماه مبارک رمضان) و نیز عید سعید فطر، برخی نیکوکاران با واریز زکات فطره همراه کمپین ما حافظان بهاریم شدند.

کمپین ما حافظان بهاریم تخمین زده شده بود در بخش نقدی ۵ میلیارد تومان و در بخش غیرنقدی نیز معادل ۵ میلیارد تومان جذب کمک داشته باشد اما مجموع مشارکت‌های مردمی به کمیپن ما حافظان بهاریم ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت مشاکت نقدی و ۵ میلیارد تومان به صورت مشارکت غیر نقدی بوده است که این بخش از مشارکت نیکوکاران خارج ایران حاصل شد.

در بخش غیرنقدی ۶۶۰۰ خانواده‌ از خانواده‌های دانش‌آموزان دارالاکرام در شعب ۲۳گانه و در سراسر ایران، بسته‌های معیشتی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار تومان را دریافت کردند که این بسته‌ها شامل اقلام مصرفی و ضروری مثل برنج و حبوبات و … است. بسته‌های معیشتی توزیع‌شده بر اساس تعداد خانواده‌های دانش‌آموزان بوده است و نه تعداد دانش‌آموزان.

کمک‌های نقدی نیز به صورت عیدانه‌ی نقدی، به حساب دانش‌آموزان بورسیه‌شده واریز شده و به هر دانش‌آموز حدود ۳۰۰ هزار تومان اختصاص یافته است.

روند پیشرفت کمپین ما حافظان بهاریم از آغاز تا پایان و شرح گزارش‌های تمام مراحل اجرایی آن به صورت هفتگی از طریق سامانه آنلاین به مهربانی در دسترس و قابل مشاهده است.

دارالاکرام، حامی آموزش دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، با دارا بودن ۲۳ شعبه فیزیکی در سراسر ایران و نیز از طریق شعب مجازی و نمایندگی‌های فعال، بیش از ۲۳ سال است که در حوزه خیر عمومی و آموزشی فعالیت می‌کند و با واریز بورسیه‌ی تحصیلی برای دانش‌آموزان عضو و نیز ارائه‌ی خدمات پنجگانه درحوزه‌های آموزش؛ معیشت؛ سلامت؛ روانشناسی؛ کارآفرینی و فرهنگ، هنر و ورزش در کنار دانش‌آموزان فاقد سرپرست موثر و خانواده‌های ایشان است تا هیچ مانعی پیش روی تحصیل آنان نباشد و بتوانند از طریق آموزش، به شهروندانی دانا و توانا تبدیل شوند.